Спецпроект
ЕКСПЕРТ ЩОДО СУПЕРЛЮДЕЙ
Бренд-лідер FEDORIV Влад Ноздрачев розкриває секрети успіху та анонсує нові проекти
Влад Ноздрачев - бренд-лідер незалежної креативної компанії Fedoriv. У дитинстві хотів стати лікарем, але здобув освіту філософа. Зараз називає себе "маркетологом у душі і підприємцем по суті". На його рахунку - півсотні успішних проектів і робота з такими великими брендами як UKRNAFTА, OBERIG jewelry, BAZABET, Salutaris, Crate Club (USA), Favorit та інші. Цього року Влад запустив освітній проект Суперлюди, який називає найбільш продаваним онлайн-курсом з маркетингу в СНД.

Разом із Владом ми тестуємо нову і сучасну BMW X5 на території інноваційного парку UNIT.CITY в Києві. За кермом авто він розповідає, як починається його стандартний робочий день, міркує про реформу освіти і анонсує появу нової професії на українському ринку
Розкажи про свій графік. З чого починається робочий день?
Прокидаюся дуже рано, о 6-й ранку - я жайворонок. Перше, що роблю, коли розплющую очі - перевіряю пошту. Потім їду на роботу, щоб швидше взятися до справ.

Десь три години на день я проводжу в машині. Машина для мене - дуже важлива штука. Має бути комфортно, зручно. Я дуже люблю довгі переїзди, за цей час привчив себе слухати аудіокниги, щоб нічого не відволікало, ставлю на беззвучний режим телефон. Коли відкрив для себе такий формат, подумав, все, немає більше виправдань не читати.

Що найскладніше для тебя у твоїй роботі?
Зібрати правильну команду. Потрібно бачити в ній потенціал, успіх, віру в те, що вони хочуть робити те, що роблять. Якщо команда збирається правильна, то на виході буде яскравий продукт.

Як каже [засновник агентства Fedoriv] Андрій Федорів: "Оргазм ні з чим не переплутати". Так ось, якщо команда зібрана класно і продукт зроблений класно, то це точно ні з чим не переплутати. І це мистецтво - зібрати таку команду, щоб усі були раді: щоб клієнт був щасливий, споживач обрав тебе, а команда пишалася результатом.

Ти кажеш, що підібрати команду – це мистецтво. Це мистецтво треба опановувати окремо чи ти з самого початку це вмів?
Я багато разів "бив по штанзі" з точки зору побудови команди, тобто, багато разів у мене виходило не дуже. І я зрозумів, що це проблема. Були люди, які йшли від мене, не пояснивши, чому, і вже потім дізнавався, що вони були мною не задоволені. Але також зрозумів, що еволюційним шляхом можна прийти в стан, коли буде виходити. Не одразу виходило. І не з другого, і навіть не з третього разу.
Що робити, якщо комунікація з клієнтом з самого початку не йде?
Є одна спроба сказати прямо, чого ви хочете один від одного. Якщо ваші інтереси з першого разу збігаються, а відповіді будуть чесними, все вийде. Навіть за умови, що початок був упередженим і очікування один від одного були різними. Проблеми, які виникають по дорозі – у процесі співпраці - це зазвичай через різні очікування.
А часто таке було, що доводилося прощатися з клієнтами?
Ми любимо вимірювати всі свої показники, і для нас відхід клієнта - це найбільший показник і в нашому освітньому, і у креативному бізнесі, оскільки хочемо працювати довго і добре. Було таке, йшли. Але ми працюємо на те, щоб цей відсоток скорочувався і в подальшій перспективі був непомітним.

Так, було неприємно, але це був серйозний урок. Є така книга - Скарга як подарунок [автори Джаннел Барлоу і Клаус Меллер], це про роботу над собою. Вважаю, що її потрібно прочитати всім.

Ти згадав про освітні проекти. Розкажи, над чим ви зараз працюєте?
Раніше в нашому офісі у креативній компанії Fedoriv ми проводили 200 заходів на рік, але не всі вони були хорошими. В основному, їх організовували люди з івент-індустрії, які хотіли розповісти якісь корисні і класні речі, але не все було корисно і класно по-справжньому.

Ми вирішили, що так більше бути не може, і що у нас є унікальна можливість взяти досвід і знання кращих людей з креативної та бізнес-індустрії, викласти на відеокамеру і продавати. Так з'явився проект Суперлюди і курс Тато Бренду. Зараз це найбільш продаваний онлайн-курс в історії СНД. Це найуспішніший курс з маркетингу, який коли-небудь був.

Протягом шести місяців ми навчилися різних крутих штук, провели, як мені здається, реформу в цій галузі. Наприклад, це можливість вирішувати домашні завдання за допомогою інших студентів, також ми вирішили перемогти проблему зйомки освітніх курсів на погану камеру. Взяли найкраще обладнання, яке тільки існує, щоб записувати кращі освітні курси - поради від кращих людей.

Ще одна інновація: ми створили нову професію, яку хочемо розвивати на українському ринку. Це супроводжувач, який допомагає іншим проходити навчання, ми називаємо його тьютор. У планах зібрати 2 тис. таких людей і дати їм роботу.

Що він робитиме?
Він як батько, який проводить учня по контенту, допомагає, він твій супорт-менеджер. Але не педагог і не тренер. Таку спеціалізацію можна опанувати, і це класний спосіб бути корисним. Це новація. Ми поки що пропонуємо це тільки на основі свого продукту, але пізніше плануємо створити повноцінний курс про те, як прийти в цю професію. Думаю, це буде високооплачувана робота із зарплатою від 1 тис. доларів.

Унікальна методологія, новий споживчий досвід і ідеальна картинка, ці три фактори - те, чого немає ніде, окрім як у нас. Ми вважаємо, що зробили ривок. Все це буде у нашому новому проекті, який ми презентуємо вже 21 січня.

Раніше вважалося, що кожен має пройти накатаною схемою: закінчити школу, вступити до університету, потім влаштуватися працювати за фахом. Зараз як альтернатива вишам з'явилося багато ось таких освітніх програм, онлайн-курсів, семінарів. Як по-твоєму, де сьогодні можна здобути кращу освіту?
Університет сьогодні настільки знецінений, що я навіть не знаю і не розумію, як повернутися на минулий рівень. Я навіть не знаю, що має статися, щоб школяр із великого українського міста хотів вступити до українського вишу.

Часто буває, що випускники шкіл вже мають конкретні практичні навички і працюють, заробляють гроші. У мене є контракти з людьми, яким по 18-19 років і вони геніальні. Вони пишуть коди, роблять унікальні дизайни, придумують класні, технологічні речі, у них немає шор. Тому мені тренд уникати цієї вінтажної освіти подобається, але він же мене і лякає. У довгостроковій перспективі це не буде нікому вигідно.

Я вірю, що університет ще може бути корисний зараз, але потрібно, щоб людина чітко розуміла, навіщо вона туди йде і що отримає на виході.

Що стосовно реклами? Над якими цікавими проектами працюєш зараз?
На Каннському рекламному фестивалі я познайомився з одним американцем, який виявився ветераном воєнних дій - Брендоном Веббом. Він автор бестселера Керуй страхом.

Ми з ним потоваришували, потім він приїхав в Україну, я показав йому тут все. І ми вирішили співпрацювати: зробили для нього рекламний ролик про тактичне спорядження, яке приходить за підпискою. Ножі, викрутки і всякі штуки, які потрібні "справжнім мужикам". Зробили це і він отримав цілий шквал коментарів, вигуків. Це була наша перша реклама виключно на американський ринок для американського клієнта.

Чи багато в Україні компаній, які працюють на американський ринок?
Я був приголомшений тим, як багато. І ці компанії розташовані навіть не в Києві: Житомир, Рівне, Чернівці... Дуже багато експортного продукту. І це виходить дешевше, ніж в Європі, якість вища, дисципліна вища, продукт крутіший.
Якими навичками потрібно володіти, щоб бути успішним у твоїй професії?
Я поєдную в собі дві професії: маркетолог у душі і підприємець по суті. Маркетинг - це все про те, як умовити людину користуватися набором своїх товарів і послуг з набором певних інструментів.

Якщо ми говоримо про творчу складову цього всього, то, в першу чергу, важлива жива практика: дивитися іноземні кейси, іноземну рекламу, думати про ринок, у якому ти перебуваєш. Не можна засмічувати ефір у своїй голові нічим поганим. І тоді у тебе буде зростання.

Друге - емпірична наука, тобто, потрібно постійно вчитися, вивчати щось нове. Я зараз відкриваю для себе дуже багато сфер, коли працюю з клієнтами. Починаю розуміти, як працюють якісь речі, коли розробляю бренди.

Взагалі, найкраща бізнес-школа - це почати свій бізнес. Наприклад, вирішив відкрити кав'ярню? Іди попрацюй там якийсь час, подивися, як усе влаштовано, і відкривай свою. Якщо тобі дуже хочеться, ти можеш робити що завгодно, і закрити очі взагалі на всіх, учитися в процесі. Зараз вже немає ось цих річних підготовок бізнес-планів, які потім десять років реалізовують. Ти міняєш свій продукт і свій ринок тут і зараз.

Небезпечно? Так. Страшно? Так. Невизначеність? Точно. Але це ж прикольно.

Шість запитань Владу Ноздрачову:
Ким хотіли стати в дитинстві і чому?
У дитинстві хотів стати лікарем. Моя мама лікар, мені здавалося, що це дуже благородна професія. Моя проблема в тому, що я дуже непосидючий. Я нездатний вивчити такі науки як біофізика або біохімія. У мене була спроба закінчити медичний ліцей, тобто, я його закінчив, але потім вирішеив не йти на спеціалізацію і пішов вивчати філософію.
Як вважаєте за краще відпочивати і "провітрювати мізки"?
Я б порадив перемикати контент, який споживаєте. Якщо є можливість кудись поїхати - потрібно їхати.

Робіть якусь дурницю, яка взагалі не важлива, і не сваріть себе за це. Наприклад, хочеться подивитися улюблений серіал - лежіть два дні на дивані і дивіться, не вбиваючи себе за це. Потрібно дозволяти собі такі речі.

Що ви вважаєте своєю найбільшою невдачею в житті?
Що не починав свою справу раніше. Вважаю, що той, хто хоче розпочати свою справу, не повинен відкладати це.
А найбільшим успіхом?
Людей, яких зустрів на шляху. Просто іноді пізно вчишся в цьому розбиратися: що дала тобі ця людина, яку інформацію виніс від спілкування з нею, чого корисного від неї навчився.
Ваш найвдаліший вчинок, що кардинально змінив життя?
Я полтавець, тому найвдаліший вчинок - виїхати з Полтави. Спасибі моїй мамі за це. Вона сказала, вибирай: або квартира, машина, студент кооперативного університету в Полтаві, або нічого, але Київ. Я вибрав друге. Це була велика жертва, тому що з дитинства я був дитиною комфорту.

Життя в гуртожитку, життя в офісі, де я тоді підробляв, та інші речі... Тоді я працював в одній політпартії стажистом, у мене був ключ від офісу, але не було грошей на квартиру. Офіс був у центрі, там був диван, душ... О 5:30 приходила прибиральниця, мені потрібно було піти до того, як вона прийде, і прийти хвилин за 10 до її відходу, щоб перевірити, як вона прибрала. Я був найпершим і найостаннішим на роботі.

Ваша суперздібність?
Напевно, шило в дупі. Мені постійно тісно, мало повітря, я постійно хочу кудись іти, щось змінювати, і якщо нічого не відбувається, мені стає страшенно нудно